Спорт в цифровом пространстве: феномен киберспортивных мероприятий и их трансляций
Аннотация
Полный текст:
PDFЛитература
Hamari J., Sjöblom M. What is eSports and why do people watch it? // Internet research, 27(2). 2017.
Wagner M., On the Scientific Relevance of eSports. // In International Conference on Internet Computing, 437–442. 2006.
Seo Y. Electronic sports: A new marketing landscape of the experience economy. // Journal of Marketing Management 29.13-14, 1542-1560. 2013.
Kaytoue M., Arlei S., Loïc C., Wagner M. Jr, Chedy R. Watch Me Playing, I Am a Professional: A First Study on Video Game Live Streaming. // In Proceedings of the 21st International Conference on World Wide Web, 1181–1188. ACM. 2012.
Hamilton W., Garretson O., Kerne A. Streaming on Twitch: Fostering Participatory Communities of Play within Live Mixed Media. // In Proceedings of the 32nd Annual ACM Conference on Human Factors in Computing Systems, 1315–1324. ACM. 2014.
Witkowski E. On the Digital Playing Field: How We ‘do Sport’ with Networked Computer Games. // Games and Culture 7 (5): 349–374. 2012.
Seering J., Kraut R., Dabbish L. Shaping Pro and Anti-Social Behavior on Twitch Through Moderation and Example-Setting. // In Proceedings of the 2017 ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work and Social Computing, 111–125. ACM. 2017.
Uhrich S., and Koenigstorfer J. Effects of Atmosphere at Major Sports Events: A Perspective from Environmental Psychology. // International Journal of Sports Marketing and Sponsorship 10 (4): 56–75. 2009.
Описание платформы Twitch.tv от команды создателей // https://twitch.tv/p/about.
Статистика прибыли и расходов на киберспортивной арене. Самые популярные дисциплины // https://www.esportsearnings.com/history/2017/games.
Статистика прибыли и расходов на киберспортивной арене. Турниры с наибольшим призовым фондом // https://www.esportsearnings.com/tournaments.
Статистика от аналитической компании Newzoo // https://newzoo.com.
Статистика команд и игровых турниров игры Dota 2 // https://dotabuff.com.
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.